コミュニティ検索 »
First of all, I have to say I feel very sorry about people got Huge Earthquake in Japan.
Only I can do here is just pray.

I just got back from Daytona Florida, had raced 6 days in a roll down there.
That was very hard but had the greatest days in States.
Im gonna talk about the race later.

Im still talking about the gear box rite?

まず、最初に、地震の被害を受けた人達が少しでも早く助けられて、
少しでも早く日常に戻れることを、心からお祈り申し上げます。
僕がこっちからできることなんて何一つなく、
かといって日本に帰って、ボランティアをするわけでもなく、
昨日と変わらない日常を当たり前に過ごしている自分をありがたく思うとともに、
自然の力にとって、人の一生なんてなんでもないことであり、
あくまでも食物連鎖の一つくらいにしか捉えられていないんだろなと考えました。

ちょっと地震のこともSensitiveなので、ひとまず心からお祈り申し上げます。

さて、前回の続きはGear Boxの話だ。


DSC07972.jpg DSC07974.jpg
これはKicker Gear。
種類も沢山あって、年式によって様々。
Lay Shaftが入るとこのベアリングも左から真鍮のブッシング、真鍮のブッシング、ニードルベアリング。
Lay Shaftのサイズも左から大、小、小と外径も年式によって違うの注意。


DSC07988.jpg
This is Low gear on Lay shaft.
These two are slightly different.
Look at these edge of gears.
Left gear has a curve on the edge rite? Right gear has no curve.
When I put these gear box together, this edge was touching the 3rd gear on Main shaft.
so I decided just grind out the edge like left gear.
I have to use this Right gear cuz of number of teeth.
このLay shaftのLowギア、よく見てみると、違いがあって、
ギアの角の部分が、丸くカーブになってるものと、角が四角いものとがある。
右のものでギアを組むと、Main shaftの3速に少しだけ触るんだよね。
で、ギアをまわすとどうしても、小さいながらも異音がするので、これは避けねば。
と言うことで、左のギアのように右のギアの角を落としてしまおうと削ることに。
ギアの歯の数が合わなくて、どうしても右のものを使わなくてはならないので、仕方なく。


DSC07990.jpg
Touching like this
こんな風に当たっちゃう


DSC07992.jpg
After grinded
削ったあと、ほら、あたらなくなったでしょ?
見えずらいか。。。
トラックバック
この記事のトラックバックURL
http://2f2l.blog123.fc2.com/tb.php/107-4671cbaf
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
コメント







非公開コメント
プロフィール
 

2F2L

Author:2F2L
Fumi

最新トラックバック
 
検索フォーム
 
ブロとも申請フォーム
 
