コミュニティ検索 »
Im trying everything as mush as I can this season.
Today Im gonna drill out timing gears for lighting.
There are 2 timing gear on each camshaft and another gear in the middle.
さてさて、今日はTiming sideのお話。
ちょっと今シーズンは、いろんなTrackを走るのと、もちろん成績も収めなくてはならないので、
できるだけのことをしていこうと。
もちろん予算がたくさんあればね、いろんなことできるんだろうけど、
限られた予算の中でできるだけのことをしていこうと。
と言うことで、今日はTiming Gearの軽量化。
TriumphはTiming sideに2つそれぞれのカムシャフトに、それと真ん中にもう一つギアがあるんだけど、
それを一つ一つ削っていこうと。


DSC07997.jpg
Made some line nd center ponch on the gears.
こんな風にまぁ、アウトラインを書いて、センターポンチを打つと。


DSC07998.jpg
Yeah, this is a one of the pain in the ass but...
もちろんめんどくさい仕事だけどね、さすがに適当に穴あけていくわけには行かないので、
きちんとバランスとってやっていきます。


DSC08000.jpg
This is the middle gear.
same thing Im gonna do.
これが真ん中のギアね。
これも同じようにアウトライン入れて、センターポンチ打って・・・


DSC07999.jpg
Then, make a hole
で、ドリルで片っ端から穴あけていくと


DSC08005.jpg
Finally its gonna be like this.
Also I cut the edge of teeth.
How can I explain???
I made a angle on the edge of teeth each gear.
so there will be less touching surface.
で、最終的に全部やるとこんな感じ。
で、更にはギアのの歯の角の部分を斜めに削ってあげて、
お互いのギアの接地面を減らすことで、更に軽量化。


Some people say shouldnt work on timing gears.
Cuz if you drill out nd make light, back rush can be happend.
but Im gonna go Flat Track and basically Short track.
I think making light is better idea.
みんなそれぞれ意見はあって、
ある人は、タイミングギアを軽量化するとバックラッシュが起こりやすくなるから、
むしろ650なら750用の重いものを使う方がいいって言う人もいる。
でも、このバイクはFlat Track用だし、Short Trackが多いから、軽量化をしようと。
トラックバック
この記事のトラックバックURL
http://2f2l.blog123.fc2.com/tb.php/109-4c865119
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
コメント







非公開コメント
プロフィール
 

2F2L

Author:2F2L
Fumi

最新トラックバック
 
検索フォーム
 
ブロとも申請フォーム
 
