コミュニティ検索 »
Jobs | 2010/03/31(水) 22:34
OK, today will b about the transmission, I think.
Last time was... pretty much put the cases together.
so like this
それでは、今日のお話は、だいぶTransmissionの話になるかと。
前回は、クランクをケースに入れたお話。
で、現状はこんな感じになってるはず
DSC07188.jpg


Timing side should b like this
Timingu sideはこんな感じかな?
DSC07189.jpg


Ok, 1st you hav to do is check every single teeth.
No missing piece, no crack, no broken teeth.
If you find anything wrong, I recommend replace the peace.
but! but! any single gear will cost like a fortune!!
I was amazed.
Once I replaced the Layshaft some gear.
Just 1 gear will b 70$ or something like that...OMG...no way!!
You should find good used parts from somewhere.
I don think its difficult.
Anyway, check everything nd then clean everything up properly.
If you are not familiar with these tranny, take photo or put the number or something.
うわぁ、英語で書いちゃったのを日本語で書くのは、大変面倒だなぁと感じる今日この頃。
要するに、きちんとチェックして、ギアに欠けとか、割れとかないかを確認して、
きちんと洗うこと。
それと、ほんとに、1個1個部品が高くなってきた今日この頃。
前に、1個のLayshaftのFinalGearか何かを交換したら、それ1個の歯車だけで、
7000円とかしてびっくり。。。
良い状態の中古をなんとか探したほうがいいと思うなぁ。
で、もし、ギアの順番とかわからなくなりそうな場合、
写真を撮るとか、メモをとるなりして、確実にわかるように。
そうじゃないと、ギアのカバー閉めてから・・・また開けることに。。。これ最悪ね。。。
DSC07192.jpg


These guys have a little bit differences.
The biggest thing is the diameter of the Lay and Main shaft.
also lengh and place of the button etc.
LayshaftとMainshaftの違いが少しだけあるんだけど、
一番わかりやすいのは、それぞれのシャフトの外径ね。
見た感じ、ボタンの位置も違ったり、長さも違ったりするんだけどね。
それだけ気をつければ、まず大丈夫かと。
反対に組んでも、うまく入らないと思うし、シャフトが通らなかったりするしね。
DSC07191.jpg


As you can see the brass ring, dont forget the thing.
Also easy to fall off.
put the ring with grease, Grease can hold it.
Inside will b like this.
奥に見える金色のBrassのRingは、忘れないようにすることと、
あと、これ、落ちやすいので、Greaseたっぷり塗ってはめ込んでおくと、組み付けるときに楽よ♪
DSC07194.jpg


Transmissions are all together like this.
check everything will turn smooth.
And then you hold like this, put all togethre into the Trans Box.
This will b the hardest part.
で、Transmissionを全部まとめて、こんな感じ。
で、一応ギアがきれいに回るように。
で、さらに、これを片手で持って、うまいことギアボックスの中にはめ込んでいくと。
ここが一番大変。。。
DSC07195.jpg


All Tranny fits in! like this.
I know its not easy like this.
Also there are ring on the button.
dont forget about that.
で、ギアを入れるとこんな感じ。
簡単に言うとそんな感じだけど、まぁ、そんな簡単にはいかないので、まぁ、試行錯誤してやってみて。
知恵の輪みたい感じよ。
DSC07196.jpg


These are about the gearbox.
I think this is the one of the hardest part of building the EG.
ギアはこんな感じかな?
エンジンを組む上で、ここが一番難しいかもね。
ほかは、まぁ、まぁ、難しいというか、何とかなる。
でも、これだけは、入らないときは入らないしねぇ。
まぁ、入らないって事はないんだけど、入りずらいというか、
知らないと、入らないからなぁ。
しかも説明できないからなぁ。
やってみて、ダメなら、入ってないし、全部ギアが入れば入ってるしね。。。
トラックバック
この記事のトラックバックURL
http://2f2l.blog123.fc2.com/tb.php/46-130761f5
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
コメント







非公開コメント
プロフィール
 

2F2L

Author:2F2L
Fumi

最新トラックバック
 
検索フォーム
 
ブロとも申請フォーム
 
